En lyckad dag för Orraholmen

Dagen blev lyckad med tipspromenad, fika, fin fotoutställning av våra lokala fotografers vackra naturbilder från området. Vi fick även lyssna till bra och tänkvärda tal om Orraholmens historia, värdet av närhet till alla olika naturmiljöer att fotografera, kulturarvets och hembygdens värde som hör ihop med naturvärden, Orraholmens stora betydelse för rekreation och boendets betydelse för det goda livet med närhet till grönområden där biologisk mångfald skyddas. Våra kommunalråd fick ta emot alla namnunderskrifter från namninsamlingen och turades om att läsa upp några av alla de fina kommentarerna, som inkommit i samband med insamlingen.

Strax under 50 personer samlades och lyckades hålla distansen bra, till och med regnet höll distans och släppte bara ifrån sig några få droppar, innan det öste ner precis då sista talet var klart och politikerna fått namnunderskrifterna. Apropå distans så känns det som att våra politiker sträcker ut en hand och lyssnar och vi ser fram emot att komma ännu närmare varandra i höstens dialog.

Tack alla som kom, deltog, lyssnade, fikade och gick tipspromenaden!!

Vinnarna av tipspromenaden:

26 personer gick tipspromenaden vid En dag för Orraholmen. Två personer hade 12 rätt. Närmast på skiljefrågan var Elsie Valdemarsson, som vinner en fågelholk, och andrapriset, ”Ett hållbart liv” går till Ingvar Valdemarsson. Grattis!!

Rätt rad:
1. 1 Amiralfjäril