Årsmöte

Den 21 mars hölls föreningens årsmöte i stugan i Orraholmen med 11 deltagande medlemmar. Vi började med en tipspromenad på temat biologisk mångfald, där Mari Lindberg och Emma Ceder Strind fick ett delat förstapris. Efter ekologiskt fika vidtog årsmötesförhandlingarna. Kjell Johansson valdes till ordförande och Eva Bayard, Barbro Johansson, Birgitta Saunders, Åke Eriksson och Emma Ceder Strind till ledamöter. Vid det efterföljande konstituerande styrelsemötet utsågs Eva till sekreterare, Barbro till kassör och Kjell till medlemsansvarig.

Övriga val som gjordes vid årsmötet var:

Revisorer: Kent Hassmer och Kent Johansson

Revisorsuppleanter: Lennart Bergvall och Lars Nilsson

Valberedning: Epp Laas och Mari Lindberg

Stug- och Orraholmsgruppen: Göran Johansson och Kurt Brorsson

Fågelgruppen: Lars Nilsson, Åke Eriksson och Epp Laas

Programgruppen: Barbro Johansson, Epp Laas, Eva Bayard, Birgitta Saunders

Webbansvarig: Sara Jonsson

Valberedning: Epp Laas och Mari Lindberg

Om du som medlem är intresserad av att gå med i någon av grupperna, eller att starta en ny grupp, är du välkommen att höra av dig!